גוגל אדוורדס

ניתן לרתום את גוגל לקידום יעדים עסקיים במגוון רחב של שיטות. בין היתר, ניתן לעשות שימוש בפתרונות כגון קידום אורגני וניתן גם להשתמש בשיטות אחרות, של תשלום לפי הקלקה. דרך מצוינת לקידום עסקי ידועה בשם גוגל אדוורדס. זוהי דרך להביא לאתר של העסק או לדף הנחיתה יותר אנשים. זוהי הדרך לחשוף את העסק שלכם ליותר גולשים, עם דגש על הגולשים שהעסק שלכם יכול להציע להם מענה – במוצרים, בשירותים, במידע או גם וגם.

 

תשומת לב לרלוונטיות

 

עשרות ומאות מיליונים של גולשים משתמשים מדי יום בג'ימייל של גוגל. עשרות ומאות מיליונים של גולשים מבצעים חיפוש לעתים קרובות במנוע החיפוש של גוגל, רבים מהם אינם אלא לקוחות פוטנציאליים של מכלול סוגי העסקים.

באמצעות גוגל אדוורדס מתגברים על הבעיה של רלוונטיות. כאשר יש כל כך הרבה אתרים ומוצרים ברשת, כך יודעים לקדם את העסק בדיוק אל מול פלח הלקוחות המתאים. גולשים שמידת הרלוונטיות שלכם עבורם תהייה קטנה – הללו לא יחשפו כלל לפרסום (זה פשוט מיותר). גולשים שעשויים במידה גבוהה של סבירות להפוך ללקוחות, אלה יקבלו את תשומת הלב של גוגל.

 

איך זה עובד?

 

כיצד גוגל אדוורדס בעצם עובד? הרעיון הבסיסי פשוט להבנה, אך יישומו באופן מעשי מצריך תשומת לב רבה. הרעיון הוא שהעסק מגדיר, בעצמו או באמצעות חברות לשיווק ולקידום, מילים וביטויים רלוונטיים. אותם ביטויים (בעצם אלה הן מילות מפתח), יכנסו לפעולה כאשר גולש יעשה בהם שימוש במנוע החיפוש של גוגל. סביר יותר להניח כי מי שמחפש בגוגל "מקום ליום הולדת" יביע עניין באולם אירועים קטן או במסעדה שיש לה חדר פרטי לקיום אירועים. לעומת זאת, מי שיחפש בגוגל "אופניים חשמליים" יביע עניין בחנויות (רגילות או מקוונות) שמוכרות אופניים מסוג זה.

המודעה המפרסמת את העסק, ובדרך כלל מעבירה את הלקוח לעמוד הבית של אתר או לדף נחיתה, תופיע בפני גולשים שהשירות או המוצר רלוונטיים עבורם. אמנם יתכן כי מי שחיפש אופניים חשמליים רוצה סתם כך להכיר חידושים בתחום, אבל אם אתם חנות למכירת אופניים – יש סיכוי גבוה שזהו הלקוח הבא שלכם.