מחקר מילות מפתח

השלב הראשון והקריטי ביותר בקידום האתר, בין אם אורגני או ממומן, הוא בבחירת מילות המפתח ולצורך כך יש לעשות מחקר מילות מפתח

בעלי אתרים, חנויות מקוונות וכל עסק שיש לו פעילות אונליין מעוניינים לקבל מקסימום חשיפה. מקסימום חשיפה מבוססת על מציאת הדרכים שיביאו יותר גולשים (תעבורה) לאתר. דרך טובה במיוחד מבוססת על שימוש במילות מפתח. בחירה במילות מפתח שמנועי החיפוש מכירים ו"אוהבים" חיונית וכדי להצליח בכך נדרשת עבודת מחקר. נחוץ מחקר מילות מפתח שיוכל לענות על כמה שאלות חשובות.

 

מילות מפתח וביטויים אלטרנטיביים

 

כמו כל מחקר טוב, חשוב קודם כל לבין מה אנו מבקשים להשיג. אם כן, השאלות שעליהן אמור מחקר מילות המפתח לענות יהיו למשל – אילו מילות מפתח פופולריות ישנן כיום ברשת, באותו תחום שבו אנו רוצים להשיג תעבורת גולשים. אם מדובר בעסק המתמחה במכירת כלי רכב היברידיים, מילות המפתח יכולות להיות למשל "מכוניות חדישות" או "מכוניות היברידיות". כמובן שזו דוגמה פשטנית מעט, אבל אנו מקווים שהעיקרון ברור.

 

עוד שאלה חשובה שעליה יענה מחקר מילות מפתח שנערך כהלכה היא האם יש ביטויים אלטרנטיביים לביטוי המרכזי שבו נרצה להשתמש. מילות מפתח וביטויים אלטרנטיביים חשובים במיוחד במקרים שבהם הפופולריות של מילות המפתח המרכזיות מביאה לתחרות עזה בין אתרים רבים מאוד. כך, גם אם אנו מוצאים מילת מפתח טובה, אין הדבר מבטיח שנתפוס מקום מרכזי בגוגל או בכל מנוע חיפוש אחר ולכן כדאי לשאוף למצוא כמה חלופות.

 

כלי מחקר שימושיים

 

במהלך מחקר לאיתור ולמציאת מילות מפתח וביטויי חיפוש יש להשתמש בכלי מחקר שימושיים מבלי לוותר על היגיון בריא ועל חשיבה מקורית. ישנם כלים סטטיסטיים וכן גם פתרונות שמציעים מנועי החיפוש המובילים. גוגל, למשל, וכך גם מנועי חיפוש אחרים כגון בינג יכולים לסייע במציאה או בשיפור של מילות מפתח ובקבלת סטטיסטיקה בנושא זה. בנוסף יש גם כלים, בחינם או בתשלום, (כדוגמת Ubersuggest) שבהם משתמשות חברות המתמחות בקידום אתרים.