קידום אורגני

מהו קידום אורגני? ולמי הוא מתאים?

כל מי שגולש באינטרנט מבחין כי באתרים השונים אליהם הוא מגיע משובצות מודעות ופרסומות. גם במנוע החיפוש גוגל עצמו ניתן למצוא מודעות קידום, בדרך כלל כאלה שבהן משלם המפרסם בשיטת "תשלום לפי הקלקה" או PPC. מדובר בשיטות פרסום יעילות, אך כדי לפרסם בצורה האופטימלית באמת, נחוץ גם קידום אורגני בגוגל. נהוג להעריך כי בעוד שקידום ממומן יעיל מאוד להשגת מטרות שיווקית לזמן קצר, הקידום האורגני משלים את התמונה – באמצעות קידום ושיווק לפרק זמן ארוך.

 

קידום טבעי ופחות פרסומי

מהו הקידום אורגני בגוגל, ומהו ההבדל בין סוג זה של קידום לבין הקידום הממומן? מלבד העובדה שקידום אורגני איננו כולל מודל תמחור ברור (בשונה מהמודל של תשלום לפי הקלקה), זהו גם קידום שנחשב לטבעי יותר. ניתן להמשיל זאת להבדל שבין מודעת פרסומת לבין כתבת יחסי ציבור בסגנון עיתונאי. בעוד שברור כי מודעה הינה בעלת מטרה מסחרית ברורה, ולכן אמינותה לא תמיד נתפסת כגבוהה, כתבת יחסי ציבור נחשבת למקור יותר אובייקטיבי, אמין ומדויק. עסקים המקודמים באמצעות הקידום האורגני של גוגל עושים זאת באותה השיטה – שיווק בכלים "רכים", לא במילות מכירה מפוצצות או בהזמנה להצטרף למבצע כזה או אחר.

 

מה מעדיף מנוע החיפוש?

בל נטעה, קידום אורגני בגוגל דומה במובן מסוים לכתבה של יחסי ציבור, אך בכל זאת מדובר בכלי שיווקי שונה למדי. המטרה של הקידום האורגני הינה להפוך את האתר של הלקוח שאותו מבקשים לשווק לאתר "מועדף" על ידי גוגל. ומה המשמעות של אותה העדפה? המשמעות היא שבאמצעות מגוון כלים וטכניקות, הופכים את האתר לכזה שמופיע במקום טוב יותר בתוצאות החיפוש בגוגל.

 

כאשר אתר של חנות לאופניים, למשל, יופיע בעמוד התוצאות הראשון של גוגל עבור גולש שמחפש "אופניים למכירה" הגולש מתייחס אליו כאל אתר מועדף ופופולרי יותר. ההתייחסות היא כאל חנות אופניים בעלת מוניטין, בית עסק בהחלט שווה לבדוק אותו ואולי גם לבצע דרכו רכישה. איך מבצעים את הקידום האורגני? יוצרים לאתר תכנים בעלי ערך מבחינת גוגל. דפי מידע, מאמרים איכותיים, תנועה של גולשים שנשארים באתר לאורך זמן.

 

 

מחקר מילות מפתח

מחקר מילות מפתח

מחקר מתחרים

מחקר מתחרים

החלפת קישורים

החלפת קישורים